2013-05-26
 23:53:00

Stockholm, bara sådär i maj

 
Onsdag kväll tog jag och Sam vårt pick och pack till Stockholm för fyra nätter hos hans syster och en gammal klasskompis till henne.
      Den ursprungliga anledningen till resan i första taget var dansauditionen vi gjorde för House of Shapes i torsdags. Och i samma veva passade vi på att stanna någon dag extra. Resan har varit oerhört uppskattad, och denna gång insåg jag att Stockholm is the place where I want to be. Har umgåtts med ett helgrymt sällskap, haft en perfecto balanso av aktiviteter och bara-ta-det-lugnt tillfällen.
 
Angående dansauditionen. I torsdags så deltog jag och Sam som sagt av House of Shapes audition inför hösten. Vi har båda ett år kvar av gymnasiet, så syftet med auditionen var för att få erfarenhet och helt enkelt ta tillfället i akt och få dansa med helbra dansare, såsom Jennie Widegren. Samt känna efter hur skolan känns, och om det eventuellt är något för framtiden.
     75 stycken deltog. 75 stycken i en danssal. Det var rätt trångt ja. Kan inte avgöra hur bra jag presterade, men jag hade kul och gjorde nog så gott jag kunde i situationen med allt som hör till såsom nervositet och mycket information at the same time.
 
Min kamera glömde jag förstås hemma, så jag instagrammade som en tok istället. Men det fungerar ju det med.
earvid @instagram. Klickbara bilder, såklart.

1. Då var det snart dags! @peg4sus #audition #houseofshapes #stockholm #dance
2. En aning obligatoriskt @peg4sus #fika #stockholm #waynescoffee
3. @peg4sus #eclipse #grönalund

4. Den coola apan @peg4sus #apa #grönalund #stockholm
5. Movitz! @peg4sus #stockholm #musik #grönalund
6. Sam träffar sina Stockholm fans! @peg4sus #samthaman #fans #stockholm

7. Google maps hjälpte oss till maten @peg4sus #stockholm
8. Maten serverad! @peg4sus #stockholm
9. Påväg till Norrland @peg4sus,
tack för dom här dagarna, puss @simonnyponny #stockholm #hemtillnorrland
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: