2013-03-19
 20:48:11

Dagarna springer

 
"Nej! Inte nu!". Det var en av mina första tankar när jag vaknade imorse med sådandär svidande halsont.
          Jag vet inte om sjukdomar överhuvudtaget brukar komma speciellt lägligt, kanske finns det enstaka tillfällen? men just nu är det verkligen inte lämpligt. 8dagar kvar till Attention must be paid, ÅTTA DAGAR! åh min herre, det är inte länge kvar och jag sitter här med en besvärlig hals, läxor, tusen tankar som snurrar i huvudet och... tända ljus. Det där sistnämnda är något jag gjort på senaste tiden. Tänt ljus, av anledningarna: det är mysigt, mitt rum har varit kallt och jag har glömt bort eller inte orkat be mina föräldrar höja golvvärmen så jag hoppas på att ljusen ska bringa litelite värme, jag har milda doftljus som doftar gott.

Känner man sig någonsin redo inför sådana här tillställningar? totalt har jag och Emelie koreograferat åtta olika danser, vi har dock delat upp det en del sinsemellan. Koreografera åtta danser bara sådär. Kan medge att det inte precis händer varje dag, eller någonsin hänt bortsett från detta tillfälle. Lärorikt, och ett förråd med koreografier finns minsann att plocka fram när det så behövs. Kul, kan jag tycka, men det skedde å andra sidan inte i en handvändning.
        Jag tror verkligen att detta kommer bli en riktigt bra föreställning, om inte annat en riktigt bra föreställning för att vara den första jag någonsin varit med skapat från grunden. Jag tycker såklart alla som har möjlighet ska komma och ta del av detta. 27mars i Black box Acusticum, Piteå. Biljetter köps via ticnet och ticnetombud, går även att köpa biljetter vid dörren, dock finns ingen garanti att det finns platser kvar eller flera bredvid varandra.
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: