2013-01-20
 20:29:48

Evenemangshelg


Slutet av denna vecka har varit rätt händelserik. Uppskattad.
I torsdags, som jag nämnde i inlägget senast, var jag och fikade med tre av dansartreorna.
I fredags deltog jag i evenemanget Tònleikar, vilket var en välgörenhetstillställning. Bland annat Jacob spelade där tillsammans med sitt band, oerhört duktiga!
Igår invigdes Exileds nya danslokal. Tårta och workshops. Senare fortsatte det med invigningsfest på Raw Deli, varav jag for därifrån några timmar tillsammans med Malin (Bergdahl) och några av hennes vänner för att se Felicia (Goossens) uppträda sin sista show på Western Farm.





Sanna

Hej, jag fullkomligt älskar din blogg! :)
Så därför skulle jag uppskatta om du kunde svara på några frågor:
1. Visst går du på Spets dansutbildning? Hur är det där? Är det svårt? (Själv älskar jag dans och vill gå Spets)
2. Hur träffades du och din kille?
3. Vad är dina tips till en dansare?
Tacksam för svar! :)

Svar: Hejsan! Oerhört kul att höra, verkligen :)Fråga ett och tre väljer jag nog att svara på i ett inlägg, då jag tycker att det var väldigt intressanta frågor som fler kan dra nytta av.
Vad gäller fråga två. Första gången jag träffade Jacob var på Älvsbyns Dansläger 2011, jag pratade inte alls speciellt mycket med honom, men var väldigt imponerad av honom som dansare. Under den tiden var jag även tillsammans med en annan kille. Min äldsta lillasyster pratade däremot ganska mycket med honom under tiden vi var på lägret. Väl hemma så la Jacob till mig och min syster på facebook, och vid enstaka tillfällen pratade jag med honom över just facebook. Så småningom började jag dansa med dansföreningen Exiled i Luleå. I samband med ett genrep inför en föreställning fick jag reda på att han var breaklärare åt de mindre barnen i Exiled. Vid någon av Exiled föreställningarna utförde jag ett solo i slutet av en koreografi, detta gav han mig komplimanger för under föreställningsdagen. Så på så vis har vi på ett eller annat sätt vetat av varandra under ganska lång tid om än vi inte pratat eller träffats speciellt mycket. Någon gång i december 2011 började vi prata mer intensivt över internet, vilket sedan eskalerade till sms, telefonsamtal och umgänge. Under hela denna period var vi enligt oss båda enbart vänner. Vi kom väldigt bra överens, diskuterade det mesta och hade bland annat dansen som en gemensam aktivitet. Vänskapen utvecklades till ett ärligt, avslappnat, vänskapligt och kärleksfullt förhållande, vilket vi båda trivs väldigt bra i.
Jag hoppas det svar jag gett på fråga två uppfyller dina förväntningar, så ser jag till att svara på fråga ett och tre så snart jag har tid :)
Emmy Arvidsson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: