2012-10-19
 18:50:27

Ett projekt


Jag har ju faktiskt inte informerat er om mitt nuvarande projekt, så det kanske är påtiden.

Jag går en kurs som heter Entreprenör, vilket innebär att man ska starta ett UF-företag. Detta ger alltså en kunskap teoretiskt och praktiskt hur man driver ett företag. Denna kurs går även Emelie, i min klass, och vi har valt att tillsammans med två samhällstjejer startat Laughs Beyond UF. Vi kommer att genomföra en dans, musik och make up föreställning, som förmodligen kommer hållas i slutet av mars.

Föreställningen kommer ha filmtema, vilket betyder att alla danser är koreograferade till olika filmsoundtracks och/eller väldigt inspirerade från olika filmer. Likaså kommer alla musikuppträdanden ha ett filmsoundtrack, samt sminkningarna, frisyrerna och kostymerna är anpassade till de olika uppträdandena och där av också filminspirerande.
Vi har valt att göra föreställningen både barn -och vuxen vänlig, vilket innebär att valet av filmsoundtracks är både från disneyfilmer och filmer mer avseddan för äldre.
Dansare, musiker och make up artister från både norrbotten och västerbotten kommer delta i föreställningen för att vi tillsammans ska kunna göra den möjlig.

Det är ett stort projekt att hålla i, tidsmässigt och ekonomiskt. Men det är utan tvekan värt det, och jag hoppas att det ska kännas så även när föreställningen är genomförd.

 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: