2011-11-26
 20:25:24

En orange glitter tjuv


Glitter naglar efter inspiration av Julia (som hade lyckats riktigt bra). Mitt resultat blev däremot inte sådär jätte bra, och inte nog med det så lyckades jag få glitter lite varstans. Men likt det mesta är förmodligen detta också en vanesak. Har man gjort det förr är det nog betydligt lättare och smidigare.

Hennafärgade mitt hår igen! Geggigt, en aning tidskrävande men resultatet blir helgrymt och det är inte ens i nivå med vanliga hårfärgers negativa påverkan på håret. Jag använder Lush Caca Rouge (Vegan märkt) Ingredienser: röd henna (lawsonia inermis), kakaosmör (theobroma cacao), färskpressad citronjuice (citrus limonum), rosmarinpulver (rosmarinus officinale), eterisk olja av kryddnejlikeknopp (eugenia caryophyllus), parfym (perfume). Första gången jag hennade hade jag i hennan i ungefär sju timmar. Denna gång hade jag i hennan från ungefär 17.45 fram till ca. 22.10, vilket blev omkring fyra timmar och tjugofem minuter. Hade en ordentlig utväxt nu sist jag färgade och det partiet är mörkare än längderna, men det har en röd ton i sig så personligen är det ingenting jag lägger någon större vikt på. Jag rekommenderar någon form av handskar i samband med färgningen. Mina händer blev oranga. Nog för att jag lyckades få bort det mesta.

Boktjuven.
En oerhört läsvärd bok. Välskriven, speciell styckeindelning, fängslande, känslosam. Det är knappt så pass att den går att beskriva med ord. Köp den, låna den eller stjäl den, men framför allt: Läs den!


elin

Hur får man såna där naglar? :D superfint!



PUBLICERAT: 2011-11-26, 21:09:00 | URL: http://sundance.blogg.se/
Svar till Elin

1.Först målade jag ett genomskinligt underlack och lät det torka.

2.Målade sedan ett färgat lack som hade någorlunda liknande färg som glittret, i mitt fall ett guld/brons färgat nagellack. Innan det färgade nagellacket hann torka "rullade"/"doppade" jag nageln i glittret och lät det sedan torka ett tag.

3.Målade försiktigt på ett genomskinligt överlack och lät såklart även det torka. Klart!



Tackar :)



PUBLICERAT: 2011-11-26, 23:15:31 | URL: http://earvid.blogg.se/
elin

En fråga bara om dina glitternaglar; hur tar man bort det sen? Som vanligt med acceton eller? :)



PUBLICERAT: 2011-11-29, 15:07:39 | URL: http://sundance.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: