2015-01-12
 02:00:37

Kap Verde 2014


Tjugosjunde februari - Trettonde mars spenderade jag i Kap Verde tillsammans med min familj.
    (Ja, det var nästan ett år sedan.. ber om ursäkt). Det var en resa jag personligen uppskattar oerhört mycket! Likt alla resor hade den sina bättre och sämre stunder, men näsintill alltid hamnar tankarna på dom bra stunderna. Ett gott tecken! Och därav är det dem jag kommer dela med mig av.
 
Kap Verde består av nio öar, varav vi bodde på ön Sal i ett område som heter Santa Maria, på hotellet Porto Antigo.
    Vi gick alla in med inställningen att detta skulle bli en avslappnad och inte så händelserik resa. För det mesta ligga på stranden, vid poolen och bara vara. Vi spenderade också stor del av våran tid på det viset, utöver att jag och äldsta lillasyster; Sofia, även tillbringade nätterna ute i Santa Maria. Vi promenerade längs stranden med en stjärnklar himmel ovanför oss, bekantade oss med jämngamla invånare, åt nybakt bröd mitt i natten, drack både goda och inte så goda drinkar, dansade med främlingar till livemusik, för att nämna en del. Jag uppskattade och uppskattar än idag dessa nätter oerhört mycket! Minnesvärda.
 
Jag har med mina minimala kunskaper och erfarenheter klippt ihop en video, i och med att både jag och Sofia hade med oss våra GoPro kameror. Istället för att skriva en roman, som jag oftast råkar göra, så tänker jag spara på mängden text och istället låta videon tala för stora delar av resan. Finns frågor och funderingar så är det såklart fritt fram att ställa dem.
Kramar!

Hotellet sett utifrån havet.

 
Bilden ovan och under visar en del av hotellet. I den vita byggnaden ovanför åt vi frukost.
 
Kom ihåg att kolla i HD!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: