2013-01-06
 13:22:08

Egen hudvård


Gav min äldre lillasyster, bland annat, egengjorda produkter i julklapp. Hon uppskattar dem, säger att dom fungerar bra, och jag tyckte det var helkul att göra. It's a win win situation.

Alla dessa produkter är i fast form. Har själv inte prövat hudkrämerna, så kan personligen inte ge något utlåtande angående dem. Samt att jag inte prövat exakt den deon, men jag har prövat en liknande utan aloe vera som jag skrivit om tidigare. Valet av dofter är absolut frivilligt, men jag valde citron till deon för att just den eteriska oljan ska ha en antipersiprantisk effekt om jag inte minns helt tokigt, samt att det luktar fräscht. Talldoften är en favorit hos min syster, så det kändes rätt självklart, däremot vet jag inte hur den sägs påverka kroppen. Bergamott och kompositionen Love dreams (ylang-ylang, ros abs, geranium, vetiver, tuberose) valde jag personligen, också denna enbart för doftens skull.

Valde att använda en mycket liten mängd atamonpulver i hudkrämerna för att förlänga hållbarheten och hålla dem "rena". Atamonpulver är med andra ord ett konserveringspulver. Skulle jag utesluta detta så skulle hon behöva använda exempelvis en ren sked varje gång hon skulle använda dem för att inte få i massa bakterier. Kan tänka mig att detta egentligen inte är helt nödvändigt när krämerna inte är gjorda på färskvaror såsom frukter eller exempelvis ägg, men av säkerhetsskäl valde jag ändå att använda ett konserveringsmedel, som dessutom används i mat och där av inte bör vara speciellt hälsofarligt.



Ida

oho, tjusigt!

Svar: åh, men tackar!
Emmy Arvidsson



PUBLICERAT: 2013-01-06, 23:08:18 | URL: http://aidu.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: