2013-08-25
 19:18:00

Neccessär m. necessary minibag


Sydde mig en neccessär med en tillhörande liten extrapåse för några veckor sedan.
    Var i stort behov av en smidig, rymlig och stilren neccessär, och denna uppfyller, enligt mig, det jag var i behov av. I neccessären förvarar jag större och lite längre prylar, medans jag i den lilla extrapåsen, som jag för det mesta kallar smyckespåse, har mina smycken samt hårnålar, hårsnoddar och lite annat.
 
Vid tillverkning använde jag mig av ett svart, lite smått stretchigt tyg som vart över när mamma sydde ett par byxor till mig. Ett stadigt, svart, glansigt innertyg, samt en grå/vit dragkedja. Den lilla påsen är gjord av det svarta "byxtyget", utan innertyg, med ett naturvitt snöre för att kunna knyta igen påsen, och ett svart lite stadigare läderimitationsnöre som hänge till knappen. 
 
Längd: (dragkedjan: 17cm) blir omkring 19cm, 20cm när man fyller den.
Höjd: Ungefär 12cm
Djup/bredd: 10cm, men blir omkring 14cm när man fyller den.
 
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: