2012-03-09
 22:20:23

Stop the pooing



Naturliga produkter i mitt hjärta. www.read-the-label.co.uk
Fyra kroppstvålar. Shea butter. Orange blend- helgrym oljeblandning, luktar speciellt men nästintill underbart.

Visst vet ni att ni kan tvätta kroppen med ert BM godkända balsam?

Denna kostar omkring 95kr i Sverige. Jag köpte den för omkring 30kr i London. Luktar helhärligt och ger verkligen en ren känsla, dock inte speciellt återfuktande. Miljövänlig, så långt jag vet.

Var så vänlig och sluta tvätta din kropp med dåliga kemikalier. Tack på förhand!


Emma

har hört att "body shop" ägs av Loreal så nej produkten är inte miljövänlig eftersom man stödjer Loreal. (och omiljövänliga ämnen och saker som de använder i sitt smink, palmolja osv.) The more you know!


Svar till Emma

Jag var självklart tvungen att kolla upp produkten så fort jag såg denna kommentar, och vad jag såg så fanns ingen palmolja i just denna produkt. Jag har verkligen inte kunskap om alla ingredienser och kan där av inte uttala mig för att den är hundra procent miljövänlig, men vad jag läst av andra no poo:are så ska just denna produkt fungera. I övrigt så hittar jag sällan produkter på Body Shop eftersom dem inte håller kraven för no poo, så jag stödjer inte Body Shop på så vis. Jag rekommenderar inte heller denna produkt som ett första alternativ, men som jag uppfattat det så är den betydligt bättre än många andra produkter.



PUBLICERAT: 2012-04-03, 21:12:01 | URL: http://earvid.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: