2012-06-02
 22:26:06

Månad fems impulsivitet



We did it again!
Någon gång i slutet av månad fem blev ännu en impulsiv klippning med Zaga. Denna gång även blekning &färgning.

Färgning, blekning& toning i samband med balsammetoden?
Balsammetoden är något jag haft stor nytta av och det har verkligen gett resultat. Eftersom jag sköter om mitt hår tycker jag inte att det är fel att färga, bleka eller tona det någon gång då och då, men såklart med måtta. Håret slits oavsett.
Hur jag brukar gå till väga: Jag applicerar den typ av hårfärg jag ska använda efter bruksanvisningen och låter verka, även det, efter bruksanvisningen. När det är dags för att skölja ur hårfärgen så sköljer jag med vatten tills vattnet är klart, applicerar ett sista schampo för att ta bort eventuella silikoner och dylikt som finns i färgen, sköljer ur schampot och applicerar ett godkänt balsam, för att sedan även skölja ur det.
Jag säger inte att detta är det enda sättet. I vissa fall måste man sista schamponera innan färgning, blekning eller toning. Och om jag inte misstar mig tror jag en del sista schamponerar någon dag efter färgning, blekning och/eller toning. Detta är dock tillvägagångssättet jag använt mig av de senaste gångerna, och då har jag använt mig av blekning och hårfärg.

Resultatet efter blekningen. Kan passa på att påminna er om att jag hade en röd/orange henna färg under brun toning och mörkbrun hårfärg.


Dagen efter la jag i en blond hårfärg, som resulterade i någon typ av ljusbrun färg.
I skrivande stund är håret dock mer åt det guldblonda hållet, enligt mig.
Hade ingen färgbild at the moment, men klippningen syns åtminstone.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: