2012-06-12
 00:10:08

Realismens prioriteringar


Jag kan inte göra allt, speciellt inte samtidigt. Jag måste vara realistisk, prioritera. Och i en del fall kanske det handlar om att jag måste se skillnaden på att utföra något halvdant och att jag gör tillräckligt med tanke på situationen. I andra fall är tiden en betydande faktor.

Som liten, åtminstone yngre, beroende på vilket perspektiv du väljer att se ifrån, var jag intresserad av dans. Jag ville bli duktig, ta danslektioner, dansa varje dag. Dessa tankar kändes som något avlägset, något jag ville men inte skulle lyckas uppfylla. Under flertal år förblev det något jag tog del av som åskådare och en rätt så oaktiv dansare.
I dagsläget dansar jag nästintill varje dag. Jag är en aktiv dansare och åskådare, jag har utvecklats och är engagerad, motiverad och ibland i behov av en paus från den fysiska aktiviteten. Jag prioriterar dansen, ger den tid och uppskattar den så innerligt mycket.

Jag brukar teckna, ibland måla. Jag vill bli duktig inom detta område också, utvecklas, skapa något eget. Jag uppskattar konst, och har gjort sedan barnsben. Jag har ett fint piano ståendes i mitt rum och jag vill så gärna använda det, utöka min kunskap inom musiken. No poo:are har jag titulerat mig som, något nu vardagligt i mitt liv. Jag har kunskap inom området, åtminstone en liten del. Helst skulle jag vilja kunna allt, om alla ingredienser på produkter, under vilka förhållanden produkterna tillverkas och transporteras.

Skulle jag lägga bort allt, utom dessa ting jag nämnde ovan, skulle jag kanske lyckas bli riktigt duktig på dem. Men det är att vara orealistisk, för magen är hungrig varje dag, utbildningen är nödvändig, hemma sysslor måste göras och umgänge kräver sitt. Fortfarande handlar det dock om att prioritera, använda tiden effektivt och vara realistisk. Jag prioriterar dansen före tecknandet, musiken och no poo. Det är ett val jag själv gjort, och bör därför själv förstå att jag inte kommer ge de tre sistnämnda lika mycket tid som den förstnämnda. Vilket resulterar i att utveckling, i mitt fall, inte blir lika effektiv och stor inom tecknandet, musiken och no poo som inom dansen.  Detta är något jag måste acceptera och inse.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: