2012-01-27
 00:32:18

2SE470


Jag provade på en ny hårinpackning idag. Uppnådde inget mirakel resultat, men den fungerade ändå rätt bra. Om inte annat var det roligt att få använda sig av lite mer udda ingredienser. 



Proteinrik inpackning
Ingredienser:
2 ägg
1 msk glycerin
1 msk olivolja
1 tsk äppelcidervinäger
1 tsk citronsaft
1 msk öl
Så här gör du: Blanda ingredienserna. Massera in inpackningen. Låt verka i ca 30 minuter. Skölj ur med kallt vatten, annars koagulerar ägget.

Jag följde dock inte detta recept till hundra procent. Jag hade inte citronsaft hemma så tog jag en matsked Orange blend, en oljeblandning jag köpte i London, som dessutom luktar riktigt gott!



Den var även lite småbökig, eftersom den var så pass flytande hade den en tendens att rinna längsmed nacken och i pannan trots att jag hade plastat in håret och virat en handduk runt huvudet.

Målade även naglarna idag.
Fredagen och delvis lördagen kommer spenderas med Jack. På söndag tar jag och några dansare en heldag i danssalen. Finfint!





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: