2012-12-08
 00:57:44

Kevin Murphy, sammanfattning &recension


Minns ni mitt Kevin Murphy expriment jag skrev att jag skulle utföra? Om inte så finns inlägget här.
Nu har min flaska Hydrate-me rinse tagit slut (det var en liten mängd kvar sedan tidigare köp), så jag tänker att det är lika bra att göra någon form av sammanfattning och produktrecension på en gång.
              Jag har under ungefär en månads tid tvättat mitt hår med balsamet Kevin Murphy Hydrate-me rinse, vatten (och i fåtal fall lite bikarbonat för att få ur oljeinpackningar). Har under denna tid även använt mig av hemmagjort hårspray, även kallat sockerspray, godkända vanliga hårsprayer, vid ett tillfälle en godkänd hårmousse, använt detoxlera en gång, hennat håret en gång, samt oljat in håret vid några enstaka tillfällen.

Positivt.
Håret blir fantastiskt rent. Konsistensen är tjock och krämig, men inte svår att applicera. Relativt dryg. Doftar oerhört gott och milt.

Negativt.
Förpackningen är omsidig till en så pass tjock och krämig produkt, man får klämma som en idiot. Jag förstår inte varför den måste innehålla silikoner, även om det är en liten mängd. En tanke slår mig att den lilla mängden silikoner kanske så småningom sätter sig runt hårstråna när man använder produkten under en längre period, men det är ingenting jag vet. Produkten är dyr. Jag har inte upplevt någon mirakel återfuktning till mina lockar, men å andra sidan kan ju det bero på flera olika saker som att det är vinter, jag tvättar håret för ofta, har använt produkter som innehåller uttorkande alkoholer pga olika event etc. 

Summan av kardemumman blir att jag inte kommer köpa produkten, åtmistone inte inom den närmsta tiden. Delvis för att jag nu kommer påbörja mitt försök till en helt naturlig hårvård och förhoppningsvis håller kvar vid det, men även för att jag inte riktigt har ekonomin, eller förstår syftet med silikonerna. Det sistnämnda är ett dåligt argument, för det finns förmodligen en hel del dåliga saker i billiga balsam från matvarubutiker som jag inte tagit mig tiden att kolla upp. Men det jag ändå vill komma fram till är att om jag ska använda ett balsam så väljer jag nog ett mer ekonomiskt, oavsett om det kan innehålla lite skitsaker, så länge det fungerar. Än att köpa ett dyrt balsam som innehåller silikoner och också fungerar. Get my point? Jag hoppas det.
                Är det så att någon där ute trivs med Kevin Mupry Hydrate-me rinse och känner sig manade till att börja med balsammetoden, men inte riktigt redo att släppa just den produkten, så skulle jag faktiskt rekommendera att pröva balsammetoden med den produkten. För jag har i alla fall fått det att fungera alldeles utmärkt under dessa veckor, även om det är en produkt jag inte riktigt väljer för tillfället.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: