2012-12-20
 19:16:00

En sådan där dag, ni vet


På grund utav en höftskada så har jag stannat hemma från skolan idag. Valde där av att starta dagen med en sådan där jag-tar-hand-om-mig-själv-för-jag-är-sjuk-och-det-är-alltid-trevligt-att-börja-dagen-ren-och-fräsch dag. Ni vet vad jag menar. 
Honungstvätt, socker&oljeskrubb, samt kokosolja och aloe vera för eventuell efterbehandling.
 
Har nu tvättat håret med enbart naturliga produkter i snart två veckor. Främst houngstvätt, och vid något enstaka tillfälle har jag i samband med det gjort ÄCV sköljning.

Positivt med honungstvätt.

Det är simpelt, naturligt, återfuktande, rengör ordentligt.

Negativt med honungstvätt.

Det tar rätt länge för håret att ordentligt torka. Även när man fönar det så är det som att håret aldrig blir riktigt torrt, lite som att honungen måste sjunka in i hårstråna.
 


olivia

Hur gör du honungstvätten?

Svar: Blandar ut honung med varmt vatten, så att honungen löses upp. Har inga specifika mått, men brukar ta två till tre rågade teskedar honung och kanske en matsked vatten. Min tvätt brukar bli ganska "vattnig".
Emmy Arvidsson



PUBLICERAT: 2012-12-20, 21:01:26 | URL: http://elsaolivia.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: